Poolmanagement

Poolmanagement is bij uitstek geschikt voor verse producten uit de levensmiddelenindustrie, zoals groente en verpakt vlees of vis. Deze producten moeten geschikt zijn voor vervoer in logistieke dragers die meervoudig gebruikt worden. Hierbij kunt u denken aan pallets, kratten of rolcontainers.

Het succes van ons poolmanagement schuilt onder anderen in de succesvolle samenwerkingen en de duidelijk gescheiden rollen tussen de betrokken partijen:

  1. Eigenaar van logistieke dragers

  2. Dataverzamelaar

  3. Transport

  4. Poolmanager

  5. Pooldeelnemers

Waarom poolmanagement?

  • Duurzaamheid
  • Altijd inzicht in uw beheer en transacties, bewegingen en saldo's
  • Efficiënte planning en transportoptimalisatie
  • Besparen op operationele kosten en tijd
  • Eén pool van logistieke dragers leidt tot kostenbesparing
  • Minder opslagruimte

Lagere operationele kosten

Op basis van een aantal uitgangspunten, zoals afspraken over de doorlooptijd, garanderen wij de gebruikers, retailers en producenten, voldoende beschikbaarheid van fust en lagere operationele kosten.

Transportoptimalisatie

Door de gecontroleerde besturing brengen wij vraag en aanbod in balans, wat het mogelijk maakt om kosten verder omlaag te brengen. Kratten worden niet onnodig getransporteerd en freeriding is niet aan de orde. Wij spelen proactief in op ontwikkelingen en geven beschikbaar fust door via de kortste route.

Dataverzameling

Om onze positie als één van de snelst roulerende pools in Europa te behouden is het essentieel dat alle leveringen en retouren centraal geregistreerd worden. Wij maken daarvoor gebruik van een onafhankelijke ICT serviceprovider. Zo blijven retailer en producent eigenaar van hun informatie.

Continu verbeteren 

Wij blijven ons continu interesseren in logistieke en technologische ontwikkelingen en volgen altijd de mogelijkheden naar nieuwe kansen en verbindingen die het verschil kunnen maken. Poolmanagement draait volgens ons om het continu verbeteren en optimaliseren van de algehele prestaties van de pool, om zo samen voorop te blijven lopen en records te blijven vestigen!

Onze aanpak

Pool Service brengt uw logistieke processen in kaart en geeft een helder voorstel met mogelijke besparingen in uw retour logistiek. 

Na overeenstemming worden de afspraken vastgelegd in een service level agreement (SLA). De SLA bevat onder anderen de inhoudelijke gegevens wij periodiek rapporteren, het type logistieke drager en de benodigde hoeveelheid fust. 

Voor de data registratie en het plaatsen van CBL-orders maken wij gebruik van bestelsysteem Avalanche Webview.

Pool Service; een klantgerichte dienstverlener met kennis van zaken!
“23 miljoen fusten beheren tegen lage operationele kosten en een garantie van 99% beschikbaarheid is een logistieke uitdaging, die we met z’n allen waar kunnen maken”, zo vertelt Adriaan Wiersma, interim-manager bij Stichting VersFust. Het geheim? Dat zit ‘m in een goede samenwerking tussen alle spelers in de keten en een onafhankelijke poolbeheerder die de spil vormt tussen retailer en producent, klantgericht te werk gaat en kennis van zaken heeft.

“Wij hebben daarom het beheer over de VersFustpool bij Pool Service ondergebracht. De beschikbaarheid van het fust staat met stip op nummer 1. Piekmomenten zoals met kerst zijn geen probleem meer. Dat komt doordat Pool Service goed communiceert wie wat wanneer moet doen en de samenwerking zoekt met logistieke dienstverleners. De komende tijd richten we onze pijlen op het optimaliseren van de Servicegraad. Samenwerking is een belangrijk sleutelwoord in efficiënt poolbeheer”. Adriaan Wiersma: “Niet alleen binnen de VersFustpool. Ook tussen pools. Ik zie er zeker toegevoegde waarde in als andere pools onder het beheer van Pool Service komen. Zo kunnen inzichten uit verschillende pools worden gecombineerd.”

Waarom PoolService