Icon name

Nieuws

Altijd up-to-date

Operationele Update November 2024

15/11/2024

CBL behoefte

Een aantal van u hebben al maatregelen genomen voor de komende feestdagen, om hun CBL fust behoefte te vergroten met behulp van extra LTH of STH contracten. Mocht u nog vraag hebben, regel het dan tijdig. Onze SVF Voorraadlocaties sluiten namelijk i.v.m. voorraad telling. Van donderdag 19 december t/m vrijdag 3 januari zijn ze gesloten. Levert u binnen de VERSFUST pool en mocht u hulp nodig hebben met het bepalen van de hoogte van uw LTH contract, schroom niet contact op te nemen met onze Contract Controllers via [email protected]

Heeft u kapot fust dat u wilt inwisselen voor nieuw fust, doe dit dat uiterlijk voor 15 december 2024.

Validaties

Zoals wellicht dit jaar vernomen zullen alle lange termijn huurcontractanten minimaal eens per twee jaar worden gevalideerd. Validatie is een ijkpunt waarbij wij samen met de contractant kijken of al het CBL fust onder contract, nog in beheer is. Een moment waarbij wij eventuele overschotten en/of vermissingen afhandelen en de administraties gezamenlijk gelijktrekken. Hierdoor zijn wij o.a. in staat om een betere bewaking van de balans in de pool erop na te houden. 

De contractanten die in 2025 gevalideerd worden, zullen in januari een uitnodiging van ons ontvangen. Om deze validaties goed te laten verlopen, vragen wij net zoals dit jaar jullie medewerking hierin.

Versfust Pool 

Met de naderende feestdagen en de drukke eindejaar periode, is Pool Service volop bezig met de voorbereidingen om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Zoals altijd is het belangrijk dat u tijdig de aanleverdata doorgeeft, zodat uw saldo up-to-date blijft.

Om dit te ondersteunen, raden we u aan om wekelijks de rapporten Dispatch Overzicht en Transaction Overview PS te controleren. Heeft u met betrekking tot bovenstaande afwijkingen en/of vragen neem dan gerust contact op met/via [email protected].

Openings- en sluitingstijden retail depots
Tijdens en rondom de feestdagen kunnen de openings- en sluitingstijden van de retail depots afwijken. Klik hier voor een overzicht van alle depots met tijden.

Tijdig afhalen leeg CBL
Door de vele leveringen in deze periode staan de retail depots vaak bomvol in deze periode. Om een veilige en werkbare situatie op de depots te garanderen, verwachten wij dat u, volgens de huurvoorwaarden, zo snel mogelijk uw fusttegoeden ophaalt. Als het kort gehuurd fust betreft, is dit ook direct in uw eigen voordeel, u betaalt dan immers geen huur meer. Door een goede samenwerking moet het mogelijk zijn om het niveau aan leeg CBL fust bij de depots op een goed en veilig niveau te houden. Wij rekenen op u!

Een aantal keer per jaar versturen wij een Operationele Update. Wilt u niks missen en de volgende update per mail ontvangen? Klik hier om u in te schrijven! 

Komende feestdagen - Aangepaste tijden retail depots

15/11/2024

De feestdagen komen er weer aan en Pool Service is volop bezig met de voorbereiding om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Graag informeren wij u over de aangepaste Openings en Sluitingstijden van retail depots in de periode rondom de feestdagen. 

Klik hier om het complete overzicht te downloaden. 

Splitsing Boni Markt b.v. - Picnic

18/09/2024

Tot op heden zijn bij Pool Service B.V. de saldo’s van leveranciers Picnic B.V. en Boni Markten B.V. onder gebracht onder één retailer: BONI. Per 5 oktober 2024 gaat veranderen.

Huidige retailer BONI zal per 5 oktober 2024 niet meer zichtbaar zijn binnen Track Online. Voor Picnic B.V. zullen saldo’s toegewezen worden aan de nieuwe retailer PICNIC en voor Boni Markt B.V. zullen saldo’s toegewezen worden aan de nieuwe retailer BONI MARKT.

In het geval u nu levert aan beide retailers zullen de huidige saldo’s zo goed mogelijk verdeeld worden door Pool Service. Per 5 oktober 2024 zullen de saldo’s gesplitst worden. Pool Service ziet er op toe dat de splitsing gecontroleerd en succesvol verloopt.

Indien u uitsluitend aan Boni of Picnic levert, hoeft u zelf niets te veranderen. Alle GLN’s voor de betreffende DC of FC(A) locaties blijven gelijk en zullen automatisch naar de juiste retailer worden omgezet. Voor het aanleveren van CBL leverdata aan Pool Service hoeft u in dit geval ook niets te veranderen.


Voor vragen/opmerkingen m.b.t. het CBL gebruik kunt u contact opnemen met Pool Service:


Gunnar Meijberg: 06-39845221
Kees Knol: 06-41664003
E-mail: [email protected]

                           

Pasen - Aangepaste tijden retail depots

21/03/2024

Pasen staat weer voor de deur en de eieren, paasbroden en andere lekkernijen vinden hun weg naar de winkels. Na Pasen verwachten we weer een grote stroom leeg CBL fust uit de winkels terug op de retail depots.

Om een veilige en werkbare werkomgeving te garanderen op de depots vragen wij u als leverancier om, conform de huurvoorwaarden, zo spoedig mogelijk uw CBL fust op te halen. Onze planners staan voor u klaar, mochten hier vragen, opmerkingen en/of wensen over zijn.

Houdt u er a.u.b. rekening mee dat de openingstijden van de depots kunnen afwijken tijdens de feestdagen. Hieronder vindt u een actueel overzicht. Of klik hier voor de grote versie (PDF).

Komende feestdagen - Aangepaste tijden retail depots

01/12/2023

Tijdens kerst en oud en nieuw zijn er afwijkende openingstijden van retaildepots. 

Klik hier om het totale overzicht te downloaden. 

 

TrackOnline Implementatie – Informatie voor Leveranciers en Retail Depots

09/10/2023

Eerder informeerden wij u over het feit dat Pool Service Avalanche gaat vervangen door TrackOnline. Middels dit bericht houden wij u op de hoogte van de voortgang en relevante aspecten rondom deze wijziging.

Testfase succesvol afgerond

TrackOnline is de afgelopen maanden functioneel integraal getest. Wij zijn blij om te melden dat de tests succesvol zijn verlopen en dat we doorgaan naar de volgende fase: het schaduwdraaien. In deze fase testen we de functionaliteiten van het systeem op grote schaal aan de hand van een kopie van echte leveringen, orders, voorraden en saldo’s. Aannemende dat deze fase succesvol wordt afgerond, gaan we de voorbereidingen starten om op 23 oktober live te gaan.

Voor de huidige Avalanche gebruikers wordt er eind week 41 instructiemateriaal voor TrackOnline beschikbaar gesteld. Verder betekent de overgang van Avalanche naar TrackOnline het volgende:

  • In week 42 ontvangen de huidige Avalanche gebruikers een uitnodiging vanuit TrackOnline om inloggegevens aan te maken in TrackOnline. Mocht u geen uitnodiging ontvangen, laat het ons dan weten via onderstaand emailadres.
  • Vrijdag 20 oktober vanaf 17.00 zal het Avalanche systeem afgeschakeld worden. Dat betekent dat er vanaf dat moment geen toegang meer is tot Avalanche. Dit is nodig om de data correct en compleet te migreren van Avalanche naar TrackOnline.
  • Vanaf maandag 23 oktober vanaf 07.00 is TrackOnline beschikbaar en kunt u inloggen.

Leveranciers, wat betekent dit specifiek voor u?

  • Leveringsinformatie kan gewoon doorgegeven blijven worden; dat wordt afgevangen aan de kant van Pool Service. Vanaf maandag 23 oktober 14.00 komt de leveringsinformatie in TrackOnline beschikbaar en wordt kort daarna voor u zichtbaar.  
  • Wij vragen u om uw orders tot en met dinsdag 24 oktober uiterlijk vrijdag 20 oktober 17.00 in Avalanche te plaatsen.
  • Maandag 23 oktober vanaf 07.00 is TrackOnline beschikbaar en kunt u inloggen. U kunt vanaf dat moment uw orders en saldo’s inzien.
  • Vanaf maandag 23 oktober 14.00 wordt het voor u mogelijk om nieuwe orders te plaatsen in TrackOnline voor ophalen vanaf woensdag 25 oktober conform de bekende spelregels.
  • Indien u spoedorders heeft (voor ophalen tot en met maandag 23 oktober) kunt u op reguliere wijze telefonisch contact opnemen met Pool Service.  
  • In het weekend van 21 oktober is de Pool Service consignatiedienst (0570 – 667 140) beschikbaar zoals u gewend bent.
  • Tot slot willen wij vragen om alle openstaande transacties zoals contractuitgiftes of inleveringen afgerond en afgesloten te hebben in Avalanche.

Retail Depots, wat betekent het specifiek voor u? 

  • Het laatste moment om in Avalanche voorraden in te voeren is vrijdag 20 oktober uiterlijk 08.00.
  • Let op: Voorraden dienen in TrackOnline ingevoerd te worden op maandag 23 oktober tussen 07.00 en 08.00. Deze eerste keer is er dus maar 1 uur beschikbaar om de voorraadstanden in te voeren.
  • Het laatste moment om in Avalanche uitgiftes te bevestigen is vrijdagmiddag 20 oktober 17.00. Wij verzoeken u alles te hebben bevestigd voor die tijd.
  • Aangezien Avalanche niet meer beschikbaar is vanaf vrijdagmiddag 20 oktober 17.00, is het aan te raden om de uitgifteplanningen van 20 t/m 23 oktober uit te draaien of op te slaan.
  • Vanaf maandag 23 oktober vanaf 07.00 is TrackOnline beschikbaar en kunt u inloggen.
  • Het bevestigen van uitgiftes in TrackOnline kan gedaan worden vanaf maandag 23 oktober 14.00.

Wij willen u vragen om dit bericht te delen met de relevante personen en afdelingen in uw organisatie zoals de Operatie, IT en Financiën. Mochten er vragen zijn dan kunt u deze stellen via [email protected].  

Met vriendelijke groeten, 

Team Poolservice